Статті
Школам
07 Червня 2023

Як залучити інвестиції: що потрібно знати керівникам освітніх закладів

Уся корисна для керівників освітніх закладів інформація від провідних експертів у сфері інвестування

Попередній перегляд автора Ірина Єцкало
Ірина Єцкало
Попередній перегляд статті Як залучити інвестиції: що потрібно знати керівникам освітніх закладів

Сучасний керівник освітнього закладу прагне залучити інвестиції задля розвитку, адже фінансова підтримка є необхідною для забезпечення якісної освіти та створення сприятливого навчального середовища для учнів.

Усвідомлюючи актуальність цієї теми, School Navigator разом із Ліцеєм Educator провели вебінар «Інвестиції в освіту», під час якого керівники українських освітніх закладів отримали рекомендації щодо залучення додаткового фінансування.

Своїм досвідом поділилися 6 експертів у сфері інвестування:

  • Любомир Остапів – засновник соціального проєкту «Сімейний бюджет», партнер iPlan.ua;
  • Адам Вояцки – інвестор, фахівець з розвитку бізнесу зі ступенем бакалавра в галузі маркетингу та фінансів University of South Australia;
  • Володимир Пироженко – керівний партнер компанії Very Good Advisors;
  • Олена Широкова – президентка Української Ділової Ради в ОАЕ, Віцеголова Комісії ІСС ОАЕ з торгівлі та інвестицій;
  • Ольга Шаверіна – професійна грантрайтерка;
  • Анна Анісімова – керівниця відділу інвестицій та аналітики компанії «Інтергал-Буд».

У цій статті ми узагальнюємо всю корисну для керівників освітніх закладів інформацію від провідних фахівців. 

Фото: Pexels

Перше місце, де ви маєте шукати фінансування, це ваші клієнти

– Любомир Остапів

Фінансування освітніх закладів може бути складним завданням, але є кілька методів, які варто розглянути. Один з них – залучення коштів від основного активу закладу – ваші клієнти. Це найпростіше фінансування, яке ви можете отримати. Шляхом отримання оплати навчання та додаткових послуг, ви можете залучити додаткові кошти. Наприклад, встановлення ціни ранніх пташок перед початком навчального року може стимулювати більше клієнтів реєструватися заздалегідь, забезпечуючи фінансову підтримку для освітнього закладу.

Крім залучення коштів від клієнтів, є й інші способи фінансування. Один з основних – це гранти. Хоча отримання грантів може зайняти тривалий час і потребувати зусиль, варто звернутися до різних джерел грантів. Варто пам’ятати, що існують не лише державні гранти, а й гранти від міжнародних організацій. Не нехтуйте можливостями й пробуйте різні варіанти, оскільки гранти можуть надати додаткові фінансові ресурси задля подальшого розвитку вашого освітнього закладу.

Також можна розглянути можливість отримання кредитування. Існують різні види кредитування, зокрема кредити від банків, пільгові кредити та комерційні кредити. Кредит від банку (наприклад, державна програма «Доступні кредити 5-7-9%») може бути вдалим варіантом зі зниженими відсотками. 

Пільгові кредити можуть надаватися під певні умови та програми, які сприяють розвитку освіти. Однак, комерційні кредити можуть мати високі відсотки. Скоріше за все вони будуть невигідними для вас. Єдиний плюс комерційного кредиту – швидкість залучення коштів.

Фото: Pexels

У сучасному світі сфера освіти цікава для інвесторів, адже це стабільні та довгострокові проєкти, які можуть приносити хороші дивіденди в розмірі 15-20%. Такий інтерес пояснюється й тим, що освіта є однією з найважливіших галузей для суспільства, а успішні освітні заклади можуть мати значний вплив на майбутнє.

90% моїх інвестицій були в компанії, що лише розвиваються

– Адам Вояцки

Для директорів освітніх закладів одне з головних завдань полягає в збільшенні вартості компанії для акціонерів. Щоб досягти цієї мети, важливо мати високий рівень освіти, кваліфікованих вчителів та сучасне технічне оснащення приміщень. Ці фактори є лише інструментами для досягнення основної мети – забезпечення якісної освіти та залучення інвесторів.

Успіх освітнього закладу значною мірою залежить від здатності долучати інвесторів. Адам Вояцки, як успішний інвестор, при оцінці освітніх проєктів звертає увагу на кілька ключових аспектів:

  1. Ринок. Насамперед важливо проаналізувати потенціал ринку, на якому розвивається проєкт. Галузь освіти має хороші довгострокові перспективи.
  2. Продукт. Другим важливим аспектом є сам продукт, який пропонує освітній заклад. Ви повинні заявити про свої конкурентні переваги, продемонструвати цінність вашого закладу та представити плани розвитку. Якщо освітня установа може продемонструвати свою унікальність та привабливість для клієнтів, це стане сильним аргументом для інвесторів.
  3. Команда. Зрештою успіх освітнього закладу значною мірою залежить від команди, яка працює над його розвитком. Люди є найціннішим ресурсом, тому важливо мати кваліфікованих і мотивованих працівників. Інвестори звертають особливу увагу на команду проєкту, оскільки саме від її навичок, досвіду та вмінь залежить успішна реалізація.
Фото: Pexels

Інвестори сьогодні проявляють великий інтерес до таких напрямків, як інновації, проєктування технологій та все, що пов'язано з сучасними технологіями. Ці сфери вважаються перспективними, оскільки вони визначають розвиток і конкурентоспроможність багатьох галузей.

На жаль, ризики українських проєктів, пов'язані з повномасштабною війною, активними бойовими діями та економічною нестабільністю, можуть лякати інвесторів. Однак, Олена Широкова підкреслює, що інтерес до України серед інвесторів дуже великий

Багато сфер бізнесу очікують завершення війни задля сприятливих умов для інвестицій. Потенційно вже багато проєктів планують відкривати в Україні, і загальна зацікавленість зростає. Мінімізація ризиків є ключовою умовою для залучення іноземних інвестицій.

Усім відомо, що українці – дуже розумна нація, тому можливостей дуже багато

– Олена Широкова

Ольга Шаверіна, зі свого боку, зазначає, що зазвичай донори виявляють більшу зацікавленість у короткострокових освітніх проєктах з терміном реалізації до 1 року.

А як тоді забезпечити стабільне фінансування довгострокових проєктів?

Наразі такі проєкти можуть отримати підтримку через європейські програми та соціальне кредитування. Також треба створювати різноманітні проєкти, які школа буде реалізовувати та шукати фінансування окремо для кожного з них. Такий підхід допоможе забезпечити стійкість фінансування та розвиток освітніх закладів.

Фото: Pexels

Варто розуміти, що інвестори зацікавлені в комерційних проєктах, які мають потенціал приносити прибуток, а не в благодійних ініціативах. Кожен інвестор має біля себе двох важливих людей – це юрист і фінансист. Ці спеціалісти допомагають аналізувати ризики, забезпечувати правову та фінансову стабільність. Розуміння свого інвестора є ключовим аспектом для отримання фінансування.

У нас у всіх є одна спільна річ – ми всі працюємо з документами. Наші партнери вимагають наявність планів, бюджетів, відповідної документації. Якщо у вас є ідея, напишіть для неї грантову заявку, розрахуйте бюджет, зберіть необхідні документи. Якщо ви не зробите цього вже зараз, це зроблять за вас. Тож не відкладайте, дійте вже зараз, навіть якщо сумніваєтеся, чи будете реалізовувати цей проєкт

– Ольга Шаверіна

Анна Анісімова поділилася власним досвідом у сфері будівництва освітніх закладів. Ось її головні тези:

  • В Україні інвестиції в освітні забудови – це ще не глобальний тренд, це зобов'язання.
  • Будівництво школи на 3 тисячі квадратних метрів – це близько 5 млн доларів інвестицій.
  • У Європейському Союзі інвестиції у приватні освітні заклади займають четверте місце в рейтингу привабливості інвестицій.

10 відмов ще нічого не означають для вашого проєкту. Треба просто зробити висновки з кожного ні і рухатися вперед – і тоді все вийде

– Володимир Пироженко

Інвестиції в освіту є ключовим фактором розвитку сучасних освітніх закладів. Використання цих інструментів може значно збільшити шанси успішного залучення інвестицій для забезпечення якісної освіти та створення сприятливого навчального середовища.

Доєднуйтеся до наших сторінок у Фейсбуці, Інстаґрамі та телеґрам-каналу, щоб дізнаватися більше корисної інформації про сферу освіти

Продовжити Читати