Статті
Батькам
16 Травня 2023

Як поєднуються українські та міжнародні програми в початковій школі Nest Academy

Знайомство з початковою школою Nest Academy

Попередній перегляд автора Ірина Єцкало
Ірина Єцкало
Попередній перегляд статті Як поєднуються українські та міжнародні програми в початковій школі Nest Academy

School Navigator – cервіс пошуку освітніх закладів для дітей. Нашою місією є спрощення вибору школи та додаткових освітніх послуг, які максимально відповідають запитам батьків і потребам дітей. У цьому циклі статей ми спілкуємося зі школами й знайомимо вас із ними ближче. Сьогодні ви дізнаєтеся про навчальні програми в початковій школі Nest Academy у місті Вишневе.

Робота з сучасними дітьми потребує від школи та вчителя постійного пошуку нових методик викладання, поєднання теоретичних та практичних знань і загалом розуміння  того, як все, що вивчається в школі, допоможе дитині в житті.

Ми в Nest Academy прагнемо створити таке середовище, у якому пізнання світу кожною дитиною буде відбуватися природно й невимушено, а всі отримані на уроках знання можна буде перевірити та застосувати на практиці.

Наша навчальна програма базується на найкращих традиціях програми Міжнародного бакалаврату для  дітей раннього віку – РУР  (Primary Years Program),  яку ми поєднуємо з іншими навчальними програмами. Важливою особливістю цієї програми є навчання на основі запитів або дослідження, метою якого є розширення знань і розв’язання проблеми.

Ключовою ідеєю є те, що знання й уміння учні не отримують у готовому вигляді від учителя, а конструюють самостійно.

Відповідно до програми ми розділили навчальний рік на 6 трансдисциплінарних напрямків, і до кожного підібрали відповідні теми по класах.

Ці теми скеровують вчителя сформувати напрямки дослідження таким чином, щоб дітям допомогти зрозуміти:

  • Хто ми є.
  • Де ми знаходимося в просторі й часі.
  • Як працює світ.
  • Як ми себе організовуємо.
  • Планета – наш спільний дім.
  • Як ми себе виражаємо.

Кожний напрямок розглядається близько 6 тижнів на інтегрованих уроках. Наприклад, цього року в першому класі наскрізною ідеєю напрямку «Хто ми є» було «Вибір, який роблять люди, впливає на їхнє здоров‘я та добробут».

Запитання, на які діти шукали відповіді впродовж 6 тижнів дослідження:

  1. Чому важливо бути здоровим?
  2. Що треба робити, щоб бути здоровим?
  3. Як різна інформація допомагає нам робити правильний вибір?

Якщо ще заглибитися в особливості програми РУР, то через проживання цієї теми ми хотіли сформувати такі вміння та навички:

  • Соціальні навички: вирішення конфліктів, вміння брати на себе відповідальність.
  • Навички спілкування: невербальна комунікація
  • Навички мислення: розуміння.
  • Організаційні вміння: здоровий спосіб життя, велика моторика.
  • Дослідницькі навички: розуміння інформації.
  • І, звичайно, вимоги академічної частини програми Нової української школи, за якою ми працюємо також.

Важливою особливістю реалізації програми є Цикл дослідження РУР – визначені методикою етапи подачі трансдисциплінарного напрямку. Їх можна використовувати для розкриття будь-якої теми або дослідження не обов’язково за програмою РУР.

У класі є велика дошка, розділена на сектори. Кожний сектор – це етап дослідження, який заповнюється відповідною інформацією для кращої наочності (малюнки, надписи, поробки, фото тощо).

Етапи дослідження:

  1. Зацікавлюємося. Вчитель знаходить таку інформацію, що пробудить захоплення і наштовхне на відповідні запитання за темою. Також це може бути екскурсія відповідно до теми дослідження або запрошений гість. Мета цього етапу зацікавити дітей настільки, щоб у них виникли запитання, які потім учитель повісить на Дошку Запитань, і від яких буде залежати подальший напрямок дослідження.
  2. Шукаємо інформацію.  Діти вчаться використовувати різні ресурси для пошуку (книжки, інтернет, робочі стенди, ігри, плакати, батьки, експерти та інше) і де саме знайти ці ресурси.
  3. Сортуємо інформацію. На цьому етапі діти вчаться розуміти, яка саме інформація дасть відповіді на запитання й знаходять ці відповіді. Можливо, виникнуть ще супутні  важливі запитання.
  4. Досліджуємо глибше. Кожне дослідження робиться для того, щоб поділитися ним з іншими. Діти думають над тим, як презентувати свою роботу, чи задоволені вони її результатами. І, звісно ж, сама презентація.
  5. Робимо висновки.  На цьому етапі  важливим є самоаналіз. Що я зрозумів? Як я працював? Що я зможу зробити краще?
  6. Рефлексуємо. Діємо. Це і є той етап, який дає  учню можливість зрозуміти, як він може використати те, що набув. А результатом вдалого дослідження й буде застосування знань у житті.

Що є в класі, де проходить навчальний процес

Ми підходимо дуже відповідально до облаштування класів. Ідеї для створення класних кімнат я збирала по всьому світу.  Наприклад, американські класи яскраві, наповнені різноманітними матеріалами, доволі просторі, упорядковані й веселі.

У Фінляндії – більш стримані, спокійні, в інтер’єрі переважають природні кольори, з різними типами стільців і столів, доволі технологічні. У Сингапурі – дуже творчі, веселі, відображають особистість вчителя, який там працює.

У нашій школі класи затишні, світлі, у міру кольорові, з усім необхідним для навчання та розвитку, а саме: 

  • дошка «Етапи дослідження»;
  • стіна Запитань «I Wonder»;
  • виставки дитячих робіт, що систематично оновлюються (2-3 стенди);
  • куточок із тематичними книжками;
  • дослідницькі куточки;
  • м’яка зона для розслаблення та заспокоєння;
  • центр групової роботи на килимі;
  • індивідуальні та групові робочі місця;
  • шафа з рукомийником;
  • зона для сортування сміття.

Як проходить навчальний процес у класі

Для того, щоб навчальний процес був ефективним, важливо, щоб учням було комфортно, тому ми не забороняємо дітям пересуватися по класу під час дослідження, спілкуватися одне з одним, використовувати різні матеріали.

Діти працюють у різних групах і не завжди над однаковими завданнями. Учні мають вільний доступ до ресурсів, записують, як вони мислять, ставлять персональні цілі, формують запитання та розміщують їх на Стіні Запитань.

Ми вчимо дітей висловлювати різні ідеї та власну точку зору, допомагати та навчати одне одного. У нас немає тривалого сидіння за партами. Діти можуть, наприклад, стояти або ж лежати на килимку, якщо їм там комфортніше.

Завдяки такій видимій свободі, ми вчимо дітей чітким правилам поведінки, які вони самі створюють, записують на великому ватмані, що висить на видному місці біля дошки. Крім цього, діти самі вигадують наслідки щодо невиконання встановлених ними ж правил і, відповідно, стежать за їх дотриманням.

Роль вчителя у класі                                          

Мені здається, що працювати в школі з подібним ставленням до навчального процесу, де застосовують програми, що відповідають природі дитини, – це одне задоволення. Бо вчитель – це наставник, це друг та однодумець, це той, кого поважають і до кого дослухаються. Він розуміє, як створити простір для розвитку талантів і досягнень, він сам отримує задоволення від того, чим займається.

Якщо говорити детальніше, то вчитель у нашій школі:

  • працює з групою учнів або індивідуально;
  • слухає учнів;
  • рухається по класу, розмовляє з групою дітей або індивідуально;
  • ставить запитання, щоб спонукати учнів думати;
  • спостерігає та документує, як навчаються учні (за допомогою фото, відео й нотаток);
  • моделює, що означає бути дослідником;
  • організовує дослідницьку роботу, залучає учнів до планування завдань, екскурсій;
  • запрошує цікавих людей у клас;
  • ставить проблемні питання, створює цікаві провокації;
  • тісно співпрацює з колегами та батьками;
  • набуває досвід на додаткових навчаннях, тренінгах і під час закордонних робочих поїздок;
  • його кредо – вчитися впродовж життя;
  • має час і натхнення пожартувати з дітьми і повеселитись.

Школа – це вчитель, а бути вчителем – це покликання. З одного боку, це велика відповідальність за майбутнє, а з іншого – велика довіра від Всесвіту мати своє продовження у своїх учнях. Я бажаю кожному вчителю мати того учня, заради якого він став учителем.

Більше про Nest Academy читайте тут

Продовжити читати