Статті
Школам
19 Квітня 2025

Цифрова еволюція освіти: чи готові українські школи ділитися своїми ноу-хау?

Українські приватні школи мають EdTech-потенціал! Дослідження виявило власні розробки (LMS, CRM, методології).

Попередній перегляд автора Ірина Єцкало
Ірина Єцкало
Попередній перегляд статті Цифрова еволюція освіти: чи готові українські школи ділитися своїми ноу-хау?

Сучасна освіта вже неможлива без використання цифрових інструментів. Пандемія та технологічний прогрес лише підкреслили важливість онлайн-платформ, систем управління навчанням (LMS) та інструментів комунікації. Але чи є в українських приватних школах власні розробки, які могли б стати корисними для ширшої освітньої спільноти?

 

Саме це питання стало ключовим у нещодавньому опитуванні, проведеному "School Navigator" серед 19 прогресивних приватних шкіл України. Результати дослідження засвідчили: більшість закладів активно використовують наявні на ринку цифрові рішення, адаптуючи їх під свої потреби. Проте, чимало шкіл мають і власні напрацювання, які, на їхню думку, мають значний потенціал для масштабування.

 

Серед учасників опитування були: МрійДій, Перспектива, Advanced Green School, Vega, Простір толерантності, Інноваційні освітні рішення, КМДШ, Ліцей Ольгинський, Nest Academy, Ліцей Монтесcорі, GoITeens, Змінотворці, Час Індиго, Unicorn School, Розумняшки, Ліцей Чурюмова, Спільношкола та Базис.

 

Цікаво, що потенційну цільову аудиторію для своїх цифрових продуктів школи бачать досить широко: від інших навчальних закладів та репетиторів до компаній, що займаються корпоративним навчанням, та безпосередньо батьків, зацікавлених у якісних освітніх інструментах для своїх дітей.

 

Однак, шлях від внутрішньої розробки до комерційно успішного продукту – непростий. Більшість шкіл, які виявили бажання масштабувати свої цифрові рішення, наразі потребують підтримки у кількох ключових сферах.

 

Перш за все, це фінансування. Розробка, тестування та просування якісного цифрового продукту вимагають значних інвестицій. Другою важливою потребою є залучення кваліфікованих IT-фахівців– розробників, дизайнерів, проджект-менеджерів, які зможуть втілити ідеї шкільних команд у зручний та функціональний продукт.

 

Не менш важливими є інформаційна підтримка та менторство від досвідчених гравців EdTech-ринку. Школам потрібні знання та поради щодо стратегії виходу на ринок, маркетингу та юридичних аспектів комерціалізації освітніх технологій.

 

Нарешті, партнерство з іншими освітніми установами або EdTech-компаніями може стати потужним каталізатором для масштабування власних розробок, адже обмін досвідом та спільні проєкти відкривають нові можливості та аудиторії.

 

Варто також зазначити, що 17 жовтня 2024 року про свій публічний запуск заявила EdTech Ukraine Association, яка має на меті об’єднати зусилля для вирішення труднощів та покращення EdTech-клімату в Україні, що безумовно може стати важливим фактором підтримки для шкіл з власними цифровими розробками.

 

Дослідження "School Navigator" стало своєрідним "дзвіночком" для української освітньої спільноти. Воно засвідчило наявність значного інтелектуального та технологічного потенціалу в приватних школах країни. Тепер головне – створити сприятливі умови для того, щоб ці інноваційні розробки не залишалися локальними рішеннями, а стали доступними для ширшого кола користувачів, сприяючи таким чином цифровій еволюції всієї освітньої системи України. Чи зможуть українські школи стати не лише споживачами, а й активними творцями EdTech-рішень? Час покаже, але перший крок у цьому напрямку вже зроблено.

Продовжити читати