Ще в 2019 році указом президента України було скасовано закон «Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти». Шкільна форма більше не є обов'язковим елементом у навчальних закладах.
Тож School Navigator запитав у приватних шкіл про дрескод у їхніх закладах, вимоги до зовнішнього вигляду учнів і чи стосуються ці правила дистанційного навчання.
Фото: Unsplash/iStockІдея школи Generation 22 – всебічний розвиток дитини та свобода самовираження. Шкільної уніформи та вимог щодо зовнішнього вигляду в нашій школі немає. Діти приходять у тому, в чому їм комфортно. Ми тільки за прояв індивідуальності! Проте зовнішній вигляд дитини не має відволікати від навчання та чіпляти почуття інших.
На онлайн-уроках діти можуть бути у вільному одязі, у якому їм зручно. Головне – налаштування на роботу, необхідні для уроку матеріали та технічне забезпечення
– Тарас Лисюк, керівник навчального процесу Generation22
Наше ставлення до макіяжу, манікюру, пірсингу, прикрас позитивне. Але всі перераховані моменти повинні відповідати правилам етикету й не бути дуже відвертими та зухвалими.
В «Академії школяра» немає уніформи, але форма одягу в дітей класична, без дорогих речей і коштовних прикрас. Це дає змогу відчувати учням рівність у колективі.
Під час онлайн-навчання діти повинні бути готовими психологічно до уроку, а вже в чому одягнені не важливо. Проте бажано не в піжамах:)
– Пані Людмила, заступниця директора школи «Академія Школяра»
Одне з основних правил Family&Friends – не ставити вимог до зовнішнього вигляду учнів. Ми повністю підтримуємо свободу вибору кожного відвідувача закладу. Тому що саме так формується і проявляється індивідуальність людини.
Діти приходять у вільній формі, щоб відчувати себе у максимальному комфорті. Таким чином ми забезпечуємо дітям атмосферу сімейного затишку. Що, своєю чергою, сприяє кращій адаптації та засвоєнню знань.
Щодо макіяжу, манікюру, пірсингу тощо – ми не можемо заборонити. Вважаємо це не шкільними справами, а сімейними. Батьки дозволяють – ок. Якщо це не впливає на результат, то хто ми такі, щоб у чомусь обмежувати особистість.
У нашій школі є два правила:
Ти можеш робити будь-що, якщо не заважаєш іншим.
Ти можеш робити будь-що, якщо це безпечно
– Тетяна Стахова, засновниця школи Family&Friends
Для нас важливою є культура прийняття й підтримки учня, зрощення його суб'єктності та індивідуальності, відповідальності за своє життя та впевненості в собі. Що це означає на практиці? Що основна наша задача – навчитися разом з учнями робити відповідальний вибір, що також відображається й на наших підходах до зовнішнього вигляду учня. А цього можна навчитися лише там, де цей вибір є.
Якщо говорити про шкільну форму, то, здавалося б, чому у школах зі столітньою історією форма є перевагою, а в більшості пострадянських шкіл – інструментом для зрівнялівки та причиною спротиву? На нашу думку, різниця полягає в культурі та причинах появи шкільної форми в закладі.
Для українських шкіл, учні яких тільки-но починають усвідомлювати свої права, почуватися суб'єктом процесу й проявлятися, важливішим є не формальні обмеження у виборі засобів для прояву своєї особистості, а зрощення відповідального співжиття в цій культурі та суспільстві. Для дітей, які знаходять способи вчитися під час епідемій, війни, вимушених еміграцій, важливо сконцентруватися на основному процесі - навчанні, і пройти повне прийняття їх як особистості, що буде формувати для них середовище безпеки. Таке середовище емоційної безпеки, де кожна дитина з її вибором цінна, а вчителі плекають культуру відповідального вибору, а не виконують роль наглядачів за формою, народжується у нас, у Школі Довкола
– Вікторія Гагара, співзасновниця та очільниця Школи Довкола
Maple Bear Kyiv – канадсько-українська приватна школа. І оскільки в нас домінують канадські підходи та методики до організації навчального процесу, то є і форма, притаманна канадським школам. Формою забезпечуються всі учні школи і садка в рамках сплати за навчання. В тому, що діти й команда носять хоча б один елемент уніформи, є декілька переваг – це і зручно, і красиво, і про приналежність до спільноти і рівність. З усім тим, раз на місяць, в останню п’ятницю ми влаштовуємо День без форми – і тут вже можна проявити всю свою індивідуальність. Цього навчального року були такі тематичні дні, як Pajama Day, Crazy Hair Day, Christmas Sweater Day. Діти, як і команда, на важливі українські свята залюбки вдягаються у вишиванки, а на Гелловін у добрих монстриків. Перед весняними канікулами в нас був квест Wensday, ніяких оголошень щодо дрес-коду не було, але більшість і дітей, і вчителів вдягнулась в чорне;-). С – СПІЛЬНОТА.
– Анна Печерна, менеджерка з комунікацій Maple Bear Kyiv
Доєднуйтеся до нашої cторінкки у Фейсбуці, Інстаґрамі та телеґрам-каналу, щоб нічого не проґавити