Його секрет – дати можливість учням спланувати процес від «А» до «Я», покласти відповідальність за результат і за всі етапи роботи, а ще створити простір, де мрія спонукає діяти.
PROЄКТФЕСТ у мережі освітніх проєктів МрійДій — це фестиваль командних учнівських проєктів, які починалися з ідеї, пройшли етапи досліджень, обговорень, спроб, помилок, і врешті — втілення. Цього разу учні київської та львівської шкіл МрійДій зібралися в столиці, щоб презентувати результати багатомісячної командної роботи.
ПроєктФест уже стає традицією, бо проводиться у школах МрійДій вдруге. Два насичені дні знайомств, понад 100 учасників, презентації 10 найкращих шкільних проєктів, нетворкінговий ідеатон і вистава на закінчення довгого проєктного дня. А ще вечірній почастунок на даху київської школи і «Проєкт-квест» містом наступного дня. Усі ці події створили неповторну атмосферу креативності, співпраці та свободи, без якої складно уявити процес творення.
- коментує академічна директорка МрійДій Мирослава Товкало.
Як все відбувалось та які проєкти захищали учні
Школярі представляли результати своїх проєктів за цей навчальний рік. Метод стендової конференції дозволив це зробити інтерактивно і творчо:
- Учні озвучували через авторські фотографії потребу реставрації занедбаних львівських будівель («Портрет без портрета»);
- робили презентацію спільної міжшкільної поетичної збірки («Мелодія тиші») та інтерактивної книжки казок, яку придумали учні і яка заохочує дітей до читання («Fairy Talе»);
- демонстрували «Інтерактивний календар»;
- презентували цікаву настільну гру для вивчення наголосів («Свій до свого по своє»);
- пропонували вирішення екологічних проблем, створюючи крафтові аромодифузатори («Aura») та стильні еко-сумки із вторсировини («Yarn»);
- проблеми збереження національної культурної спадщини вирішували проєктні команди, які виготовляли етноодяг («Коза Дереза») або ж ліпили глиняний посуд («Глиняна пташка»).
Далі стартував ідеатон, щоби напрацювати спільні учнівські рішення на ті виклики, які сьогодні турбують українську молодь. Учнівські команди обрали для вирішення проблеми здорового способу життя, використання української мови, сучасної освіти, яка має готувати до реального життя. Важливо, що наступного навчального року ці ідеї мають шанси перерости у справжні соціальні проєкти.
Насамкінець – особливий проєкт, що поєднав проєктне мислення, креативність і драматургію - вистава «Коли речі мовчать» (театр «Горище»).
Загалом проєктний підхід – це особливість освітнього процесу всієї мережі МрійДій. Бо це про дієвий досвід і застосування предметних знань, цінностей та компетентностей МрійДій на практиці.
Багато нових ідей, напрацьованих у нетворкінгових групах. Безліч емоцій від обміну досвідом, взаємодії та співпраці. Соціальна користь від проєктної діяльності не лише для учасників, а й для ЗСУ та інших інституцій, що їх підтримували школярі.
Історія«ПроєктФесту найкраще відображає філософію мрійдійності, коли мрії організаторів та учасників трансформуються у цілі, проєктні завдання, плани й реальні результати - ті, що якраз і змінюють світ.
- додає пані Мирослава.
Дізнатися більше про навчальні підходи у школах МрійДій та зареєструватися на Дні відкритих дверей.