Ми справді нагадуємо вчителям про те, аби вони задали домашнє завдання. І ми дійсно ходимо в школу навіть в суботу, аби втамувати “інтелектуальний голод”,
— розповідають переможці олімпіад, восьмикласники зі школи «Базис». Юрій і Сашко діляться рецептом, як захопитися навчанням так, аби дійсно хотіти на уроки.
Головний секретний інгредієнт: Експерименти
В «Базисі» учнів спонукають до експериментів та наукового самовираження.
– Щоліта ми їздимо в Табір наукових проєктів. Там разом з вчителями ми протягом двох тижнів працюємо над певною ідеєю. Учні діляться на різні команди. Цьогоріч в таборі було дві команди фізиків: одні вигадували, як за допомогою ввігнутих дзеркал зварити компот, а інші конструювали ракету. Команда екологів досліджувала біотопи та будувала свої екосистеми. Хіміки займались справжньою піротехнікою: створювали порох, випробовували різний кольоровий дим і виготовляли фаєри. Математики теж не позбавили проєкти креативу! Одна з команд створила великий квест головоломок, а інша – розмалювала стіни табору готичними вікнами, сконструйованими в ГеоГебрі.
—Науковий табір — це ідеальне місце для нас, аби зрозуміти, де ж застосувати отримані протягом навчальних років знання. До того ж, ми там відчуваємо, що неважливо у якому ти класі – 7 чи 11 – усі працюють на рівних над проєктами.
Разом з тим, варто пам’ятати, що жоден експеримент неможливо провести без розуміння бази. Аби приготувати найсмачніший борщ, треба не тільки експериментувати, а й знати його рецепт, щоб розуміти, від чого відштовхуватись. І саме завдяки потужній академічній підготовці базисивці знають, з чим експериментувати.
Обов’язковий крок в рецепті: Потужна академічна підготовка
–Усі вчителі в Базисі обожнюють свої предмети і вдало передають це обожнювання нам, учням. Кожен вчитель має свій підхід та фішки викладання — тому нам цікаво всюди, незалежно від спеціалізації. Біологам на математиці, математикам на хімії, хімікам на літературі…
А ті, кому певні предмети припали до душі більше, часто беруть участь в олімпіадах та конкурсах. І ще й успішно! В Базисі багато олімпіадників та призерів, які поглиблено вивчають предмети.
Створюємо традиції
В Базисі багато чого незвичайного. Зокрема, деякі традиції, які створюються і підтримуються усіми учасниками навчання.
–Кожен навчальний рік у старшій школі закінчується заліками. Саме так, як в університетах. Всі учні з 7го по 11 клас мають складати заліки з профільних предметів, які приймає уся кафедра. Звучати може страшно, але насправді це цікавий і корисний досвід.Замість типового першого вересня ми маємо особливу традицію – проводити “Печерні мандри”. Вчителі вигадують різні цікаві задачі та завдання, пов’язані зі своїм предметом. Все це відбувається у форматі змагання, де треба отримати якомога більше балів у різних печерах.
Багато традицій не стосуються самого навчання, але створюють атмосферу й поза робочим часом.
–Ми два рази на рік усією школою збираємось на спортивний пікнік в ліс – там ми беремо участь у Спортивному орієнтуванні, теревенимо з вчителями та родинами. А ще восени, взимку та влітку ми проводимо благодійні ярмарки. Але Базис не був би Базисом, аби на цих ярмарках продавали тільки смаколики. Деякі учні демонстрували досліди з фізики та хімії.
Разом все робити цікавіше: Спільнота Базису
В Базисі хоч і навчаються школярі, але не тільки вони є частиною спільноти в Базисі. Тут звично кликати усю свою родину на події.
– В нас сімейна наукова гра, розроблена нашими вчителями – БачимоТлумачимо. Уявіть – вечір п’яниці, актова зала, учні разом з усіма членами родини і навіть друзями збираються, аби позмагатися знаннями в різних науках. Наші вчителі демонструють певний експеримент, а команди мають припустити, чим він закінчиться. Звісно ж, на чергову гру БачимоТлумачимо чекає вся школа й не тільки. На таких подіях, як спортивні пікніки, теж збираються всі родини та друзі. Загалом ми обожнюємо ділитися знаннями з усіма! Тому часто проводимо відкриті олімпіади, змагання, події.
Загалом, рецепт виходить такий:
Додайте декілька кДж зусиль. Десь на око.
100 г цікавості до досліджень.
20 найцікавіших експериментів.
Декілька виграних олімпіад (за смаком)
Старанно перемішувати насиченим шкільним життям протягом 11 років.
Автори статті: Юрій Перевезенцев та Мацюк Олександр (8 клас)