Існує безліч методів комунікації між школою та батьками учнів: батьківські збори, особисті зустрічі, індивідуальна комунікація онлайн, загальні чати в соцмережах та месенджерах тощо.
Ставлення батьків до шкільних чатів неоднозначне. Тож School Navigator запитав у приватних шкіл, чи є в них шкільні чати, як вони функціонують і яка їхня мета.
Фото: Unsplash/iStockПриватні школи Олени Вєдєрнікової працюють з 8:00 до 20:00. Діти перебувають у школі цілий день, тому комунікація з батьками дуже важлива, особливо під час повітряних тривог. У кожного класу є телеграм-канал, куди ми щогодини звітуємо та надсилаємо фото з занять, гуртків, дозвілля. Батьки спокійні, що з дитиною все гаразд, що вона продуктивно відвідує заняття, має гарний настрій, добре поїла та відпочила протягом дня. А деякі батьки навіть зберігають фотографії з чату та потім друкують фотоальбом на згадку про щасливе дитинство та ще один чудовий рік у школі Олени Вєдєрнікової
– Олена Вєдєрнікова, засновниця мережі шкіл.
Ми маємо індивідуальні чати з батьками. З кожним із батьків ведемо спілкування, щоб якісно підтримувати зв'язок та оперативно реагувати на будь-які питання та пропозиції. Зазвичай ми спілкуємось індивідуально. Від групових чатів відмовились ще спочатку створення школи. Адже кожен із батьків має свої запити та потреби. І таким чином легше розв'язувати проблеми учня. Ведемо спілкування через Telegram та Viber. Мета кожного з чатів – це якісна комунікація для реагування на запити батьків. Також ми організовуємо всі елементи навчання, опираючись на індивідуальний підхід. Чати теж допамагають реалізовувати цю концепцію
– Тарас Лисюк, керівник навчального процесу Generation 22.
У нас загальні чати поки що є, бо батьки в наших опитуваннях про канали комунікації все ще обирають чати, як один з найзручніших каналів! Але!!! Наші чати мають чіткі правила. Батьки в них не комунікують, а тільки отримують необхідну інформацію від школи. В основному це чати кожного класу, де ментор і куратор висвітлюють події, новини, важливу інформацію. Це не основний канал комунікації. Але один з важливих для батьків
– Ірина Стефанська, очільниця школи Unique School.
Чатів немає, є телеграм-канали з односторонньою комунікацією, але в каналах відкриті коментарі та доступні емоджі. Мета цих каналів – інформування батьків про важливі події школи, заходи та фото/відео звіт за день
– Катерина, заступниця директора з адміністративних питань ACE school.
У ліцеї ми здійснюємо комунікацію через внутрішній чат для учнів. Є спільний чат для батьків та чати конкретних класів. У них публікуються актуальні новини, психологічні пости для батьків від наших психологів. Анонси заходів (онлайн та очних) для батьків та дітей. Метою цих чатів є комунікація, зворотний зв'язок та оперативне інформування
– Анастасія Малишко, комунікативна менеджерка ліцею Educator.
У нас чати з батьками з'явилися під час війни, бо треба швидко реагувати та узгоджувати дії у випадку надзвичайних ситуацій. Наприклад, люди зранку вже виїхали, а раптом тривога – треба узгодити дії. Зазвичай це вайбер або телеграм: педагоги самостійно вирішують, як їм зручніше. Усі інші питання узгоджуємо в особистих листуваннях або при зустрічі з батьками. Аби ділитися фотозвітами, записами свят, оголошеннями від адміністрації маємо закриту групу у Фейсбуці. Я категорично проти батьківських чатів, які деякі батьки часом намагаються перетворити на «батьківські комітети» і завжди прошу батьків такого не робити. Не переносити свій попередній досвід у наші заклади
– Олена Цимбаленко, засновниця ГО «Центр АВА-терапії», садка «Тут ростуть», приватної «АВАшколи».
У нашій школі спілкування відбувається на спеціальній платформі, де батьки можуть обмінюватися повідомленнями з учителями та адміністрацією. Це зручно, а також це дуже структурує розмови на важливі теми. Але ми намагаємося зробити важливу інформацію максимально відкритою та доступною для наших батьків, тож більшість питань просто не встигають виникнути.
Окрім цього, ми маємо швидкий чатик у viber для термінових повідомлень про запізнення або забирання дітей, відсутність дитини без зазначення причини, швидких повідомлень про зміну розкладу від учителів. Наша школа з повагою ставиться до особистої інформації, тому ми завжди наголошуємо, що медичні або інші сенситивні факти про дитину не мають передаватися через загальні чати. Та разом з тим, ми дуже любимо живі зустрічі та спілкування з нашими батьками. Тож час від часу (раз на тиждень або кілька) влаштовуємо батьківські бесіди онлайн чи офлайн за кавою та чаєм
– Вікторія Гагара, співвласниця й очільниця Школи Довкола.
Maple Bear Kyiv – це садочок з 4 груп для дітей з 2 до 6 років і початкова школа з 1 по 4 класи. Якісна комунікація з батьками для нас дуже важлива. Спілкування відбувається через застосунок для освітніх закладів Kinderpedia. Там батьки бачать розклад занять з короткими описами того, що на якому предметі проходять діти, в особистих чатах отримують важливу інформацію від школи, в стрічці бачать фотозвіти по кожному дню. Щотижня батьки школярів отримують саммері по навчанню дітей з зазначенням успіхів, прогресу, зон розвитку.
У вересні ми запрошуємо батьків на Curriculum Night – загальну зустріч з двома вчительками (одна веде канадську програму Maple Bear, друга – НУШ) дізнатися про плани на рік, а також про методики і підходи, за якими ми реалізовуємо навчальний процес. В кінці першого і другого семестру батьки отримують розгорнуті звіти по навчанню в письмовій формі й мають можливість індивідуальної зустрічі з кожною з двох вчительок. Всі нагальні питання з харчування, переходу на онлайн через хворобу чи від'їзд оперативно вирішуються з адміністратором – телефоном, у вайбері чи телеграмі
– Анна Печерна, менеджерка з комунікацій дитячого садку та початкової школи Maple Bear Kyiv.
Так, у нас чат є і з батьками, і з дітьми (від 14 років). Уся комунікація відбувається через вайбер. Метою наших чатів є комунікація з батьками та контроль роботи вчителя
– Марія, Smart Reader.
Доєднуйтеся до нашої cторінкки у Фейсбуці, Інстаґрамі та телеґрам-каналу, щоб нічого не проґавити