Статті
Школам
01 Січня 2025

ТОП причин, що варто робити роботодавцям, щоб співробітники залишались з ними надовго


У сучасному світі, де конкуренція за таланти стає дедалі жорсткішою, компаніям важливо не лише залучати, а й утримувати найкращих співробітників.

Попередній перегляд автора Ірина Єцкало
Ірина Єцкало
Попередній перегляд статті ТОП причин, що варто робити роботодавцям, щоб співробітники залишались з ними надовго


Чому люди залишаються у компанії? Це не лише про зарплату чи бонуси. Атмосфера в команді, можливості для розвитку, визнання досягнень — все це формує бажання залишатися. У цій статті Юлія Шпаченко – керівниця HR відділу Європейського колегіуму, зібрала ТОП причин, чому працівники залишаються з роботодавцем надовго, і розповість, що варто зробити, аби ваші співробітники стали справжніми амбасадорами компанії.

 

  1. Визнання заслуг

Практика, за допомогою якої керівництво визнає досягнення, зусилля або внесок співробітників у розвиток компанії. Це не тільки підвищує мотивацію працівників, але й формує довіру, лояльність і бажання залишатися в компанії надовго.

Найцінніше, що має компанія – це її працівники. 

Дякуючи, ми демонструємо іншим, що цінуємо те, що для нас роблять, тим самим підтримуємо культуру вдячності у нашій команді. 

Ми розробили картки з подякою, що перегукуються з цінностями компанії: відданість, ініціативність, високий стандарт, ефективна комунікація. Ми хочемо, щоб наші співробітники знали, що їх роботу помічають та цінують. Адже той, хто не намагається зробити більше ніж може, ніколи не зробить все, на що здатний. 

Як зробити це ефективно:

Будьте конкретними. Детально поясніть, за що саме ви цінуєте зусилля працівника.

Робіть це публічно або приватно. Публічне визнання підходить для досягнень, які вплинули на всю команду або компанію. Це можна зробити під час зібрань, у корпоративних чатах або розсилках. Приватне визнання - коли досягнення є особистим або співробітник воліє уникати уваги, краще висловити вдячність у приватній розмові чи листі.

Робіть це своєчасно. Важливо визнавати заслуги одразу після досягнення успіху. Це робить подяку більш релевантною і значущою.

А також регулярно. Формуйте культуру визнання у компанії. Регулярне визнання допомагає підтримувати постійний рівень мотивації, а також знижує рівень стресу, адже співробітники, які отримують визнання за свої зусилля, менше схильні до вигоряння та відчуття недооціненості.

 

  1. Відсутність мікроменеджменту

 Довіра до співробітників
Коли роботодавець дає працівникам простір для самостійного прийняття рішень, це демонструє, що компанія довіряє їхнім компетенціям і професіоналізму. Це підвищує їхню впевненість у собі та стимулює досягнення кращих результатів.

Залученість і відповідальність
У середовищі без мікроменеджменту працівники більше залучені до роботи, оскільки вони відчувають себе відповідальними за її результати. Це сприяє самостійності та ініціативності.

Зниження стресу
Надмірний контроль може створювати напруженість і стрес у команді. Відсутність мікроменеджменту допомагає зберігати спокійну та комфортну атмосферу на роботі.

Ефективність керівника
Замість витрачання часу на перевірку кожної дрібниці, керівник може зосередитися на стратегічних завданнях, що забезпечують розвиток компанії.

 

  1. Кар’єрне зростання

Абсолютно всі топ-менеджери нашого холдингу починали працювати як лінійні співробітники, поступово зростаючи та здобуваючи досвід. У ефективного співробітника з часом завжди з'являється більше відповідальності та обов'язків, а в нашій компанії ще й більше перспектив розвитку. Такі співробітники розуміються на усіх важливих робочих процесах, вони є носіями цінностей компанії, відчувають її місію та чітко розуміють цілі і саме тому, вони здатні приймати важливі, а головне дуже вдалі для розвитку рішення. Саме такі члени команди очолюють відділи та є директорами  в нашому холдингу. 

Професійне зростання наших співробітників спонукає компанію збільшуватись і пропонувати їм керівні посади для реалізації потенціалу в рамках холдингу. Цього року було організовувано відрядження наших топ-менеджерів до Відня для обміну досвідом та синхронізації між проєктами холдингу. Ми розширюємо нашу діяльність, щоб персонал мав змогу професійно зростати всередині компанії. Таким чином, ми не лише утримуємо талановитих співробітників, але й знаходимо застосування їх талантам через ротації та підвищення. 

 

  1. Навчання та розвиток

Кар'єрне зростання та навчання персоналу є основою нашого підходу до управління та розвитку команди. Ми розуміємо, що постійне навчання та професійний розвиток є ключовими для досягнення успіху як для індивідуального співробітника, так і для всієї організації в цілому. Тому ми активно інвестуємо в навчання наших співробітників та забезпечуємо їм доступ до різноманітних можливостей для здобуття нових знань та навичок. 

Навчання співробітників має декілька напрямків, це і навчання нових колег, які можуть не мати  досвіду роботи, але мати потенціал і бажання розвиватися професійно, і навчання внутрішнім правилам, “родзинкам” та особливостям роботи колег-новачків, і навчання від зовнішніх та внутрішніх спікерів-спеціалістів протягом роботи, та зовнішнє навчання для підвищення кваліфікації керівників. Великий напрямок займає психологічне здоров'я - ми маємо психологів в штаті, періодичні заходи, що спрямовані на психологічне розвантаження, а також організовуємо зустрічі та індивідуальну терапію із запрошеним психотерапевтом для збереження конфіденційності. 

Ми розуміємо, що інвестиції у розвиток наших співробітників є інвестиціями у майбутнє компанії. Тому ми підтримуємо наших працівників у їхньому бажанні покращувати свої навички та знання, надаючи фінансову підтримку для участі в навчальних курсах, семінарах або конференціях. 

 

  1. Справедлива оплата праці та КРІ

Справедлива і конкурентоспроможна зарплата є базовою умовою. Також варто пропонувати бонуси, премії або систему заохочення за досягнення цілей.

Для ефективності роботи ми запровадили КРІ для різних відділів. У кожного ці показники свої, які чітко відображають результат роботи на кожній посаді. Визначення цих показників ефективності для наших відділів дозволило покращити ефективність роботи та якість комунікації. Адже чисельність наших співробітників з 2019 року зросла майже втричі, а їх злагоджена робота дозволила нам масштабуватись. 

 

  1. Комфорт та відчуття добробуту на роботі

У нашій компанії створені всі умови для комфортного перебування на роботі. Ми розуміємо, що задоволені та здорові співробітники - це ключ до успішної діяльності. Тому ми надаємо можливість відпочити в спеціально облаштованій релакс-кімнаті, забезпечуємо комплексні обіди, медичне страхування та корпоративні подорожі. Крім того, у нас є бібліотека з вільним доступом до книг та welcome pack для кожного нового працівника, яким ми вітаємо у нашій дружній команді, а також даруємо подарунки на дні народження та важливі дати в житті. 

 

  1. Чітка та прозора комунікація

Прозорість у прийнятті рішень, регулярний зворотний зв’язок і спілкування допомагають уникнути непорозумінь і сприяють відчуттю стабільності.
Коли керівництво відкрито ділиться інформацією, співробітники відчувають себе частиною процесу, що підвищує їхню лояльність до компанії.

Значної популярності в ЄК набув щорічний проєкт “Ярмарок ідей”, суть якого полягає в можливості запропонувати ідею, яка стосуватиметься поліпшення освітнього процесу, впровадження нового проєкту або будь-якої іншої раціональної пропозиції щодо покращення роботи. Ідеї-переможці фінансуються та впроваджуються в роботу закладів, а їх автори  отримують  грошову премію.  

Співробітники повинні відчувати, що можуть без страху задавати запитання або висловлювати свої ідеї. Це сприяє відкритому обговоренню ідей і проблем.

 

  1. Індивідуальний підхід до траєкторії розвитку співробітника 

Цьогоріч ми почали внутрішнє тестування наших співробітників, яке допомагає визначити сильні та слабкі сторони, яскраві особистісні якості. Під час зворотного зв’язку HR фокусується на сильних сторонах і тільки одному з того, що можна покращити, слідуючи правилу: “Ми отримуємо те, що нагороджуємо”. Те, на що ми звертаємо свою увагу, те, куди направляємо свою енергію - цього в нашому житті стає більше. Таким чином, говорячи вашим співробітникам про те, що в них виходить класно, професійно, чим варто пишатись і на що опиратись, ви підсвічуєте це і цього стає більше. Така зустріч є досить ресурсною і визначає майбутню зону розвитку. Також, маючи результати тестування, ми отримуємо певну інструкцію взаємодії з таким співробітником, тобто як через комунікацію можна вплинути на його ефективність. І це дозволяє нам робити певні ротації в рамках різних локацій та структурних підрозділів компанії, пропонуючи найбільш сприятливе середовище для розкриття потенціалу кожного співробітника. 

 

  1. Уважність до потреб своїх співробітників

В нашій компанії рівень задоволеності роботою визначається протягом всього процесу роботи. Зворотній зв'язок отримують безпосередні керівники відділів, методичних об'єднань, HR відділ, директор. Проводяться зустрічі по результату адаптаційного періоду, опитування (як анонімні, так і відкриті) протягом всього часу працевлаштування та особисті зустрічі по запиту самих співробітників.

Тож важливо регулярно збирати відгуки про умови праці та враховувати побажання персоналу.

 

Ці підходи допоможуть створити середовище, де працівники відчувають себе цінними, що сприятиме їхній довготривалій співпраці з компанією.

            Наш успіх полягає в тому, що ми не лише створюємо робоче місце, але й будуємо спільноту, де кожен з нас відчуває себе причетним до чогось більшого. Ми прагнемо змінити життя співробітників на краще, допомагаємо розкрити свій потенціал та досягти своїх мрій. Ми віримо в те, що справжня мотивація приходить від відчуття приналежності до команди, тому ми створили цілу систему, яка сприяє зближенню команди, допомагає навчатися та відпочивати, та насамперед позитивно впливає на якість життя. 

Продовжити читати