Онлайн-навчання ще довго залишатиметься єдиною альтернативою, яка робить освіту доступною для сотень тисяч українських дітей. Через відсутність світла чи зв’язку, постійні повітряні тривоги, діти не мають змоги відвідувати уроки в офлайн школах. В результаті якість освіти суттєво падає. Додатковим викликом є необхідність втримати в українському контексті дітей, які паралельно вчаться офлайн за кордоном. Як розв'язують ці питання українські освітяни ми поцікавились у команди мережі приватних шкіл та садочків КМDШ ВСЕСВІТ.
Тест-драйвом дистанційного навчання стала пандемія. Тоді українські педагоги створювали онлайн-формат «з нуля» і це була єдина можливість завершити навчальний рік не перериваючи освітній процес. Цей досвід для українських шкіл став рятівним, коли розпочалось повномасштабне вторгнення.
Як розповіли нам в мережі КМDШ, повноцінний онлайн-формат навчання вони створили ще в ковідному 2020-му. Тоді команда викладачів мала адаптувати навчальний процес під онлайн формат, а надалі працювати в гібридному форматі - коли частина дітей офлайн в аудиторії, а частина віддалено через карантинні обмеження. Вже в вересні 2022 року дистанційні формати були виокремлені в окрему школу КМDШ онлайн, в якій працює окрема команда викладачів. Дистанційні формати були значно розширені та мають синхронний real time формат та різні пакети асинхронних форматів. Це дозволяє дітям з різними запитами, в різних куточках світу з різними часовими поясами здобувати якісну освіту та екологічно вбудувати її в повсякденне життя. Сьогодні учнями школи є діти з різних регіонів України та різних куточків світу. Вони мають різні потреби та різні темпи життя, але для них є працює єдина школа без кордонів та без перепон.
Ми створили різні рішення під різні потреби та запити учнів. В перший рік відкриття онлайн школи наша аудиторія переважно знаходилась за кордоном. Але зараз збільшилась кількість дітей, які територіально знаходяться в Україні. Діти, які живуть в прикордонних з рф областях, або потерпають від частих повітряних тривог мають не структурований навчальний процес: тиждень онлайн змінюється тижнем офлайн. При цьому в укриттях навчання не продовжується і втрачений час на тривоги чи відсутність звʼязку та світла не відпрацьовується додатково. Батьки шукають рішення не втрачати час, адже ми тільки один раз опановуємо шкільну програму і діти в майбутньому вступатимуть до ВНЗ на загальних підставах. Так разом з real-time форматом, який є гідною альтернативою для несистемного офлайн навчання, у нас є асинхронний онлайн – це формат, який дає повну автономію у виборі часу занять. Учень отримує доступ до так само чітко структурованої якісно викладеної програми з записами уроків, завданнями, пояснювальними матеріалами, але може займатись у зручний час. В той самий час залишається достатньо часу та простору для позашкільного життя, відвідування місцевих шкіл за кордоном, спортивних секцій чи інших гуртків, час для друзів,
– розповіла СЕО мережі КМDШ ВСЕСВІТ Ліна Жигінас.
У формі екстернату команда КМDШ адаптувала навчальну програму так, щоб вона давала учню всі необхідні знання й навички за базовими дисциплінами. Для кращого засвоєння навчального матеріалу в асинхронному форматі, в КМDШ знайшли рішення – навчання з елементами гейміфікації, завдяки партнерській платформі. Всі формати дистанційного навчання дають дітям можливість здобути якісну освіту за українською навчальною програмою та отримати державний документ про освіту, адже школа має державну ліцензію.
Успіхи школярів-дистанційників за результатами НМТ та участі в різних олімпіадах доводить, що наш рецепт онлайн-освіти є так само ефективним, як і офлайн школа. КМDШ онлайн займає топові місця в рейтингах, які базуються на результатах НМТ. А випускники 11 класів продовжують своє навчання в престижних національних ВНЗ та за кордоном. Яскравим прикладом ефективності навчання є той факт, що наш випускник, який зараз навчається в Нідерландах, на 1 курсі був звільнений від відвідування 2 дисциплін, оскільки його знання з цих предметів були достатніми для їх автоматичного зарахування. Я вважаю, що у дітей має бути доступ до якісної освіти, в яких би умовах вони не перебували,
– підкреслив засновник мережі приватних шкіл та садочків КМDШ Всесвіт Володимир Козленко.