Статті
For teachers
25 June 2022

Швидкий пошук роботи: стратегії, джерела вакансій, план дій

З чого починати та де шукати вакансії

Попередній перегляд автора Ірина Єцкало
Ірина Єцкало
Попередній перегляд статті Швидкий пошук роботи: стратегії, джерела вакансій, план дій

16 квітня відбувся вебінар «Швидкий пошук роботи тут і зараз» за ініціативи Ірини Єцкало, засновниці сервісу підбору шкіл та інших освітніх продуктів School Navigator, та тренерки з працевлаштування Анною Зайцевою. Анна Зайцева у статті відповіла на низку важливих питань щодо пошуку роботи, зокрема, з чого починати пошук роботи, обирати перший офер (пропозиція роботи) чи чекати найкращого, де шукати вакансії та як організувати процес пошуку.

 

Пошук роботи – це теж робота

Пані Анна радить перед пошуком роботи в першу чергу зробити ревізію свого поточного стану, чи є ресурс для пошуку нової роботи і взагалі для нового старту.

 

Є чотири популярні стани:

 

Білочка – тривожусь і роблю багато хаотичних дій.

Страус – тривожусь і завмерла.

Акула – зосереджено йду до своєї цілі не розпорошуючи сили.

Котик – спокійно чекаю, коли пропозиція прийде сама.

 


Ви можете знаходитись у кожному із цих станів періодично навіть протягом одного дня. Та все ж якийсь панує всередині вас більшу частину часу. Якщо ви у стані Білочки чи Страуса, то перш ніж шукати роботу, варто впоратись спочатку з тривожністю. Для цього не соромно звернутись до спеціаліста. 

Обираємо стратегію: до першої ліпшої пропозиції чи до кращої

 

Стратегію варто обирати спираючись на ваш фінансовий стан зараз. Якщо можете почекати й фінансової подушки вистачає на термін від 3 до 6 місяців, то можна обирати другу стратегію. Якщо ж ваших фінансів може вистачити максимум на 3 місяці, то варто звернути увагу на найліпший варіант із тих, що підходять під критерії. 

 

Якщо ви обираєте першу стратегію, то загальний план виглядає так: 

 

1. Ревізія активів.

2. Ревізія досвіду.

3. Вибір ролі та галузі.

4. Організація процесу. 

1. Ревізія активів

У вас точно є власні напрацьовані активи, які ви вже можете використовувати у зароблянні грошей. Вам потрібно згадати усі ваші компетенції, які ви набули навчаючись у ВНЗ, роблячи різні задачі на роботі, при участі у некомерційних проєктах тощо. Також пригадайте складні ситуації, з якими вам вдалося впоратися, та висновки, які ви зробили в процесі отримання досвіду. Запишіть все в блокнот. Це і є ваша точка опори. 

 

2. Ревізія досвіду

Випишіть всі галузі, у яких вам доводилось працювати. Оцініть за шкалою від 0 до 10 наскільки вам було: 1) комфортно працювати у кожній із них; 2) галузь цікава для вас зараз. 

 

Складіть перелік всіх задач, які вам доводилось виконувати. Оцініть за шкалою від 0 до 10 наскільки вам: 1) добре вдавалось виконувати кожну з них; 2) кожна з них цікава зараз. 


3. Вибір ролі та галузі

Тут проводите дослідження, де ваш досвід і навички можуть знадобитися.

 

4. Організація процесу

Сюди безпосередньо входить підготовка документальної частини: резюме, супровідний лист, кейси. Резюме присилає кожен кандидат. Якісне резюме лише третина всіх кандидатів. Супровідний лист – 5% кандидатів. Портфоліо надсилають дуже рідко, а це є значна перевага. 

 

До пошуку окрім стандартних сайтів з пошуку роботи work.ua, robota.ua тощо, потрібно залучити відповідні телеграм-канали, агенції та нетворкінг. 

 

Перш ніж починати надсилати резюме, пані Анна рекомендує зробити допис у власних соцмережах з описом того, що ви вмієте, що шукаєте та як з вами контактувати. Для такого допису немає стандартів, але що ретельніше ви зробили попередню роботу, то кращим буде ваш пост.

Також перегляньте сторінки відомих осіб, що працюють в обраній вами галузі. Перевірте сторінки дотичних людей до цієї галузі. Можливо, вони робили дописи про пошук кандидата, або вони звільняються зі своєї посади. Зверніться до них по пораду.

 

Через нетворкінг можна знаходить позиції, яких ще немає у відкритому доступі. Тому це важливий канал. 

 

Щоб не губити усіх пропозицій, ведіть облік вакансій, на які ви подавали своє резюме. Це можна організувати у звичайній гугл-таблиці. Фіксуйте, у яку компанію, на яку посаду, коли й через який канал ви надсилали свої резюме. Відмічайте усі відповіді, які ви знаходили. Вам буде простіше відстежувати ваші дії.

 

 

Приклад: власниця школи англійської мови в Харкові, поки школа на паузі, вирішила знайти іншу роботу, долучитися до якоїсь команди онлайн. Не планує полишати Харків і за сприятливих умов хоче відновити роботу школи. Серед ключових навичок – smm, продажі, написання рекламних та експертних текстів, зокрема інструкцій та скриптів, таргетинг, підбір персоналу, проєктний менеджмент, бюджетування тощо. Подобалось працювати з контентом і хотіла б спробувати себе у творчій професії. Цікаві напрями – продажі та управління людьми. Було бажання спробувати себе в новій сфері, щоб розширити досвід. На етапі дослідженні визначила для себе сферу IT, а саме продажі й роботу з персоналом. Почала шукати у сфері цифровізації освіти. 

 

Успіхів у пошуку роботи!

Для вчителів School Navigator проведе 26 квітня спеціалізований тренінг з працевлаштування. Реєструйтесь за посиланням

Продовжити читати