Статті
Школам
05 Липня 2022

Як приватним школам покращити комунікації онлайн і не втратити жодного клієнта

Поради школам щодо покращення ефективності комунікаційних меседжів

Попередній перегляд автора Ірина Єцкало
Ірина Єцкало
Попередній перегляд статті Як приватним школам покращити комунікації онлайн і не втратити жодного клієнта

Поки я збирала дані для дослідження по роботі шкіл після початку повномасштабного вторгнення росіїї в Україну і їх планів на літо та вересень поточного року, зробила декілька висновків про комунікаційні канали київських приватних шкіл. І тому хочу дати кілька порад школам щодо покращення ефективності комунікаційних меседжів.

Сайт

Необхідність сайту достатньо неоднозначне питання для шкіл. З одного боку – це обов’язковий атрибут присутності в інтернеті будь-якої комерційної діяльності. З іншого – бюджетній школі дуже складно виділити кошти для розробки якісного сайту, який би щодня оновлювався актуальною інформацією.

Але не це є головною проблемою у створенні сайту, а те, чи є в школі людина, яка взяла б на себе контент-менеджмент і тримала б сайт актуальним і робочим. Нагадаю, що для того, щоб сайт працював як дієвий комунікаційний канал і добре індексувався в пошуці Google, його потрібно наповнювати новим цікавим контентом на регулярній основі – наприклад, через блог школи.

Не завжди в школі є спеціалісти, які можуть поставити правильно ТЗ розробникам і створити user friendly (дружній до користувача) сайт, який би дав всю потрібну батькам інформацію.

Під час дослідження я помітила, що в деяких школах сайт не працює через неоплачений домен чи хостинг. Шановні засновники, перевірте, чи працюють ваші сайти, і якщо ні, то з яких причин.

Також раджу перевірити мову сайту. Бо я побачила, що на деяких сайтах шкіл російська мова є або основною, або навіть єдиною мовою сайту. Наразі використовувати мову агресора на сайті чи у своїх соціальних мережах є, м'яко кажучи, непатріотично і незаконно згідно з законодавством України. 

Від 16 січня 2021 року набули чинності окремі норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Що означає, що всі надавачі послуг зобов'язані обслуговувати та надавати інформацію в Україні українською мовою.

Насправді з сайтами набагато більше проблем. Але розписувати усе немає сенсу. Школи скоро зможуть використовувати сервіс School Navigator для створення власних сторінок (лендінгів), які будуть user friendly для батьків і легкими для створення та актуалізації для шкіл.

Фейсбук

Найпопулярніша соціальна мережа серед шкіл. У школи може не бути сайту, але точно буде сторінка у фейсбуці. Це виправдано, тому що ведення сторінки не вимагає фінансових затрат (якщо не рахувати таргетинг) і її легко оновлювати та актуалізувати.

Є правда декілька нюансів, на які я хочу звернути увагу власників.

1. Опис

Перевірте опис сторінки та видаліть неактуальну інформацію. Перекладіть тексти українською мовою. Російська мова в описі теж зустрічається доволі часто. Перевірте номер телефону, адресу, сайт, імейл та усі контактні дані.

2. Месенджери

Відключіть усі автовідповіді. Через них ви пропускаєте повідомлення та не відповідаєте. А відповідати потрібно і оперативно. Задача вашої фейсбук-сторінки не тільки показувати активність вашого освітнього проєкту, але й спілкуватись з вашими потенційними клієнтами. 

Досі бачу автовідповіді російською. Так, за мову буду згадувати постійно. Навіть бували випадки, коли не автовідповідач чи бот, а людина відповідала російською мовою.

3. Контент на сторінці

Пишіть не тільки про те, як у вас гарно діткам займатись та про набір учнів на наступний рік. А й про те, що ви зачинились, чи тимчасово припинили роботу. Це повага до вашої цільової аудиторії – публічно повідомляти про свої плани.

Дивно, коли заходиш на сторінку школи, і бачиш останній допис у 2021 чи навіть 2019 році про те, як весело дітки сходили на екскурсію (підставте своє). 

Інстаграм

Ця соцмережа давно використовується школами, адже мами школярів тут дуже активно шукають інформацію про все на світі. Цю соціальну мережу важче вести, тому що провідну роль відіграє візуальний ряд. Як би дітям весело не було на фото, якість самих фото і ведення акаунту може не зацікавити ваших клієнтів.

Зверну увагу на декілька нюансів.

1. Візуальний ряд

Ретельно продумайте, хто і як генеруватиме контент і вестиме акаунт. Дуже важливо робити це якісно, послідовно і систематично.

2. Опис

З цим завданням майже усі школи впорались на «відмінно» – вказали важливу інформацію (наявність садочку, класів, підходів до навчання тощо).

3. Сторіз

Ваш інстаграм вам принесе більше клієнтів, якщо користуватись сторіз. Дуже класно, якщо ви умієте розміщувати у сторіз посилання, тому що гарна картинка, зрозумілий підпис і пряме посилання на реєстрацію якісно спрощує вашим майбутнім клієнтам шлях на співбесіду до вас.

4. Дірект

Ні в якому разі не забувайте, що інстаграм – це канал спілкування з вами. Постійно перевіряйте Дірект з новими повідомленнями та спамом. Там можуть бути ваші майбутні клієнти або вигідні пропозиції по співпраці. 

Месенджери Telegram, Viber та WhatsApp

Єдине прохання – відповідайте, а краще – відповідайте оперативно! 

У месенджерах ви можете представлятись школою або особисто. 

Якщо представились школою, то підпис та аватарка в основному відповідають цілі комунікації. У описі (якщо такий є) бажано іще додавати сайт вашої школи. 

Якщо на аватарці фото людини, і є ім’я, то не зовсім зрозуміло, з ким спілкується людина. У такому випадку потрібно використовувати функцію опису, якщо вона є. Щоб зробити комунікацію прозорішою.

На початку бесіди варто представитись з поваги до того, з ким спілкуєтесь. Краще розділити шкільну й особисту комунікації. Або максимально спростіть для клієнтів запис до школи. 

Якщо дослухаєтесь цих порад, не втратите жодного клієнта. Як не знайшли нічого корисного, вітаю – вашим клієнтам приємно з вами спілкуватись.

Продовжити Читати