Nest Academy, як прогресивна приватна школа, активно впроваджує швейцарські методики навчання, завдяки співпраці з Асоціацією «Україна –Швейцарія Берн» та їхньою представницею Світланою Манзер, які ґрунтуються на комплексному підході до оцінювання учнів та їхньої ранньої професійної орієнтації. Завдяки цим нововведенням учні отримують не лише теоретичні знання, а й практичний досвід, який стає основою для свідомого вибору майбутньої професії.
Однією з фундаментальних ідей швейцарських методик є оцінювання, яке враховує не тільки академічні досягнення, а й розвиток особистісних та соціальних навичок. Це дозволяє визначати сильні сторони учня, допомагаючи йому розкрити свій потенціал. У Nest Academy впроваджено оцінювання за такими віковими групами:
1–2 класи: формування базових навичок
На початковому етапі навчання акцент робиться на розвитку основних умінь: читання, письма, математичних здібностей, а також соціальних і емоційних навичок. Замість традиційних оцінок, навчання орієнтоване на процес: як дитина взаємодіє з однолітками, наскільки вона цікава до нового, чи вміє виражати свої думки та емоції. Наприклад, учень отримує зворотний зв'язок через коментарі вчителя, а не формальні оцінки. Діти беруть участь у групових завданнях, які вчать їх працювати в команді, вирішувати конфлікти та спільно досягати результатів.
3–4 класи: розвиток творчості та критичного мислення
У середній ланці діти починають працювати над більш складними завданнями, що вимагають аналітичного мислення та творчого підходу. Проводяться проєктні роботи, у яких оцінюються здатність планувати та доводити завдання до кінця; уміння пропонувати нові ідеї; ефективність командної роботи.
5–6 класи: самостійність у навчанні
На цьому етапі діти поступово переходять до самостійного освоєння матеріалу. Вони вчаться аналізувати отриману інформацію, використовувати її на практиці та ставити власні навчальні цілі. Цей етап фокусується на готовності учнів до професійної діяльності. Оцінювання стає індивідуалізованим і орієнтованим на конкретні напрямки, які вибирають учні. Вони демонструють свої вміння під час виконання практичних завдань на підприємствах та у компаніях, де вивчають основи обраної професії.
Другий напрямок впровадження – профільне навчання: від екскурсій до практики
Розуміння світу професій починається з раннього віку. Nest Academy розробила програму профільного навчання, яка включає поступовий розвиток уявлень про професійний світ і набуття практичного досвіду. Починаючи з 2 класу, учні регулярно відвідують екскурсії на підприємства, у компанії, медичні установи, майстерні, творчі студії та фермерські господарства. Головна мета цих заходів – допомогти дітям:
- Ознайомитися з різноманітністю професій.
- Побачити, як працюють представники різних галузей.
- Зрозуміти, як знання, які вони отримують у школі, застосовуються на практиці.
Такі екскурсії пробуджують у дітей інтерес до конкретних сфер діяльності та сприяють розвитку навичок спілкування з дорослими фахівцями.
З 7 класу навчання переходить на новий рівень – учні отримують можливість пройти короткострокові практики на підприємствах і в організаціях. Цей досвід включає: виконання реальних завдань у командах, спостереження за роботою фахівців, вивчення специфіки обраних професій.
Крім того, учні вчаться адаптуватися до робочого середовища, дотримуватися професійної етики та планувати свій час.
Впровадження швейцарських методик у Nest Academy має стратегічне значення для розвитку сучасної освіти. Учні розглядаються як унікальні особистості, і їхній розвиток супроводжується з урахуванням індивідуальних інтересів, здібностей і темпів. Завдяки екскурсіям і практикам діти вже в шкільні роки розуміють, що їх приваблює, а це дозволяє їм обрати більш усвідомлений шлях у житті. Поєднання академічних знань із практичним досвідом формує цілісну особистість, готову до викликів майбутнього. Nest Academy демонструє, що такий підхід до освіти може змінювати долі дітей, допомагаючи їм не лише отримувати знання, а й знаходити своє місце у світі. Ця модель є унікальним прикладом того, як освіта стає інструментом для всебічного розвитку та успішного самовизначення кожної дитини.